Op vakantie naar Mount Elgon Hotel - Reisverslag uit Mbale, Oeganda van Marije Dokter - WaarBenJij.nu Op vakantie naar Mount Elgon Hotel - Reisverslag uit Mbale, Oeganda van Marije Dokter - WaarBenJij.nu

Op vakantie naar Mount Elgon Hotel

Blijf op de hoogte en volg Marije

16 April 2014 | Oeganda, Mbale

Onze zaterdag begon rustig. Om 9 uur kwam Julie langs om onze was te doen. Ze had, net als de vorige keer, maar een uur nodig om al onze kleren te wassen. En ook deze keer zijn onze kleren weer super schoon geworden! We hebben onze was binnen opgehangen en hebben onze tas ingepakt. We hebben namelijk besloten om een weekendje op vakantie te gaan naar Mount Elgon Hotel. Vorige week hebben we gevraagd hoe duur een overnachting is. Voor een tweepersoonskamer betaal je normaal gesproken 100 dollar, maar aangezien wij vrienden hebben gemaakt met de manager kregen we korten! We hebben in totaal ongeveer 60 euro moeten betalen voor een nacht logeren in het hotel. Als je in het hotel verblijft mag je gratis in de jacuzzi, sauna, stoombad en zwembad. Dat klinkt natuurlijk wel heel goed!
Nadat ik mijn gegevens had ingevuld en er een kopie van mijn paspoort was gemaakt liepen we achter een medewerker aan richting onze hotelkamer (nummer 4). We deden de deur open en zagen een super mooie kamer met twee luxe bedden, een tv, een heerlijke douche met warm water en een toilet. Toen de medewerker weg was hebben we even een vreugdedansje gedaan. We voelden ons op dat moment net twee kinderen die op schoolreisje gingen. We hadden ook stiekem Pringles en Fanta meegesmokkeld naar onze kamer om ´s avonds voor het slapen gaan nog even lekker te snoepen. Nadat wij onze kamer goed hadden geïnspecteerd hebben we ons klaar gemaakt om naar het zwembad te gaan. Bij het zwembad aangekomen zagen we dat alle ligbedden bezet waren (verrekte Amerikanen :p). Toen onze vriend de `Poolboy´ ons zag kwam hij gelijk op ons af en verontschuldigde zich over het feit dat hij geen ligbedden meer had. Als wij hadden laten weten dat we kwamen had hij twee ligbedden voor ons achteruitgezet zodat wij lekker konden liggen bij het zwembad. We hebben nu op stoelen gezeten, wat iets minder relaxed was, maar alsnog hebben we echt ontzettend genoten bij het zwembad! Na het zwemmen zijn we richting de spa gelopen om even lekker te bubbelen in de jacuzzi. Na een half uur zijn we naar onze kamer gegaan om ons even om te kleden om daarna te kunnen eten. We hebben weer heerlijk gegeten! Ik heb, voor de verandering, chimichenga’s besteld. Na het eten hebben we even uit gebuikt op bed onder het genot van een spelletje zwarte vrouwen. Na ongeveer een uur was het eten wel gezakt en hebben we onze bikini weer aangetrokken en zijn we richting de spa gelopen om de sauna uit te proberen. We kregen een handdoek en slippers en liepen richting de sauna. Ik was heel nieuwsgierig naar het stoombad en wilde daar wel heel graag in. Ik deed de deur open en de warmte kwam me gelijk tegemoet! Wat was het heerlijk! We zijn dit weekend echt even helemaal tot rust gekomen.

Na de sauna zijn we onder een heerlijke warme douche gesprongen en hebben we ons klaargemaakt om naar de band te gaan luisteren. De band speelt elke woensdag en zaterdagavond bij het zwembad van Mount Elgon Hotel. Daar aangekomen zagen we dat het in de verte onweerde. Het was een heel mooi gezicht. Het was een tropische onweersbui met alleen maar flitsen en geen donder of regen. We kwamen al snel aan de praat met twee oudere mannen uit Engeland die hier voor twee weken zijn om de ambulancebrommer te introduceren. Een ambulancebrommer is een soort boda-boda met een zijspan waar een patiënt in kan liggen. Deze ambulancebrommers zijn vooral bedoeld voor zwangere vrouwen of voor mensen die heel afgelegen wonen. Op deze manier kunnen ze toch op tijd in een ziekenhuis zijn. We hebben een hele leuke avond gehad met deze lieve mannen. Rond een uur of 11 zijn we naar onze kamer gegaan en hebben we nog even tv gekeken. We hebben de bus met Pringles opengemaakt, we zijn immers op vakantie en wat is een vakantie zonder chips en Fanta. Rond een uur of 12 begonnen we al aardig moe te worden en besloten we om onze klamboe goed te hangen en de lichten uit te doen. We vielen zowat meteen in slaap.

Zondagochtend waren we al weer vroeg wakker, om 7 uur stonden we klaarwakker naast ons bed. We hebben heerlijk gedoucht en zijn rond 8 uur naar de eetzaal gelopen om te genieten van een heerlijk ontbijt. We hebben heerlijk gegeten! In Uganda is het heel normaal om bij het ontbijt muffins en cake te eten. Het was voor ons wel een beetje raar, maar het smaakte heerlijk! Ook hadden ze heerlijk vers fruit zoals ananas en watermeloen. Na het ontbijt zijn we lekker naar het zwembad gegaan en hebben we heerlijk op een ligbed kunnen liggen! Het was echt een heerlijk weekend waarin we heel veel hebben gelachen!